Yrityksen brändin ja identiteetin kehitys

Koronaeristyksien aikana oli yritys En Hjälpande Handilla huomattavasti vähemmän kysyntää, koska suuri osa heidän työstä tapahtui sisätiloissa asiakkaan kotona.

Teimme silloin yrityksen kanssa palvelumuotoiluprojektin, jossa kartoitimme heidän asiakkaita ja asiakkaiden todellisia tarpeita. Saadun informaation ja sen analysoinnin perusteella loimme yritykselle todellisuutta vastaavan uuden brändin, logon graafisella ohjeistuksella sekä uusia mahdollisia palveluita. Yrityksen uuden ulkoasun myötä myös ilmoitukset uudistuivat.

 

Uusi logo.

Vanha ja uusi ilmoitus.

Yrityksen henkilökunnan kokemus projektista oli, että minä muotoilijana kuuntelin heidän ongelmiaan ja ratkaisuillani vastasin niihin. Ratkaisut eivät siis olleet ns. hatusta vedettyjä vaan nojasivat tukevasti todellisuuteen. Uuden brändin ja visuaalisen ilmeen luomisen lisäksi tämä tehty projekti myös vahvisti heidän yrityksen sisäistä identiteettiä siitä, ketä he ovat ja mitä he ovat tekemässä.

Taloudelliset vaikutukset tulevat näkymään kokonaisuudessaan pidemmän ajan päästä, mutta jo nyt muutaman kuukauden kuluttua uuden ilmeen käyttöönotosta on kuulemma nähtävissä muutosta. Yleensä vuoden hiljaisimmat viikot tai kuukaudet olivat nyt täyteen varattuja.